dinsdag 4 juni 2013

Facebook gebruiken voor kleine ondernemers


Van marketing kun je behoorlijk hoofdpijn krijgen. Van Facebook ook. Toch zijn die twee samen een gouden combinatie. Marketing en Facebook dus. Niet die hoofdpijn. Je hebt vast al vaker horen zeggen dat het slim is om social media in te zetten voor je marketing. Toch heb je misschien geen bedrijfspagina op Facebook omdat je niet overtuigd bent van de waarde.

Hier 10 redenen om Facebook te gebruiken ‘to rock your business’

1. Het is gratis!
Een facebookpagina opzetten voor je bedrijf kost je niks. Je laat toch geen mogelijkheid liggen om gratis aan meer klanten te komen?
2. Je klanten zitten er
Facebook is het grootste social netwerk ter wereld en groeit ook in Nederland heel sterk. De kans dat jouw doelgroep aanwezig is op Facebook is dus groot.
3. Je kunt je klanten informeren
Facebook is een ideale manier om snel en goedkoop je klanten op de hoogte te brengen. Nieuws over je bedrijf, kortingen, foto’s van nieuwe producten, een interview, video’s, tips.
4. Het levert links naar je website op
Links verzamelen op internet is belangrijk om je website goed te laten scoren in Google. Op je Facebook pagina kun je links naar je website zetten.
5. Het leidt tot meer bezoeken aan je website /shop
Elke keer als jij iets nieuws op je Facebook pagina zet, verschijnt dat bij je volgers op hun Wall. Zie het als jouw bericht dat in de ‘online krant’ die je doelgroep leest. Heb je nieuwe producten, een aanbieding, een blogartikel? Je volgers zijn meteen op de hoogte en kunnen doorklikken naar je website. Ook internetters die toevallig op jouw Facebook terechtkomen, zullen vaak doorklikken naar je website.
6. Je boodschap kan razendsnel ver verspreid worden
Als je iets op Facebook plaatst, kunnen anderen dat ‘liken’, delen, of er commentaar op geven. Hun volgers zien dit op hun beurt ook weer, en zo kan jouw nieuws zich razendsnel onder heel veel mensen verspreiden.
7. Je kunt in contact komen met je klanten
Persoonlijk vind ik een van de beste dingen van social media als Facebook en Twitter dat je op een laagdrempelige manier met je klanten in contact kunt komen, ze kunt helpen, ze dingen kunt vragen. En zij jou!
8. Je kunt een community creëren
Op Facebook kan iedereen zien wie jou volgt. Zo kunnen volgers ook elkaar leren kennen en elkaar volgen en helpen.
9. Je kunt aan klantenbinding doen
Door zorg te besteden aan een Facebookpagina waar je interessante dingen deelt, aanbiedingen doet, en de interactie aangaat met bezoekers, kun je een goede relatie opbouwen met je klanten.
10. Je kunt extra waarde creëren voor je klanten
Je kunt toegevoegde waarde bieden door je volgers te wijzen op andere mooie of interessante dingen. Een veelgemaakte fout bij Facebookpagina’s is dat ze alleen over het eigen bedrijf gaan. Laat ook eens wat interessants of moois van buiten jouw bedrijf zien, deel iets waar je zelf wat aan hebt gehad, of waar je volgers wat aan kunnen hebben.

Heb jij een bedrijfspagina op Facebook? Waarom? Merk je de meerwaarde? Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen! Deel ze hieronder!

Gerelateerde artikelen:
- 3 manieren om met videomarketing te beginnen

Safility BV is in Nederland onafhankelijk intermediair & supplier van Internet Communicatie Software. Vanaf ultimo november 2013 komt dit ook beschikbaar in het Nederlands. Meer weten? Klik hier om de gratis software te downloaden. Probeer deze software gedurende 7 dagen uit zonder enige verplichting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten