vrijdag 7 juni 2013

Twitter gaat interactieve reclames aanbieden


Sociale media-dienst Twitter heeft de zogenoemde Lead Generation Cards onthuld. De Cards zijn interactieve reclames die uitklappen wanneer je er op klikt. Vervolgens staat er dan meer informatie over de adverteerder en de aanbieding, zo meldt The Next Web.

Gebruikers hebben dan de kans om aan te geven of zij in de aanbieding of het product geïnteresseerd zijn. Ook is er een knop waarmee een gebruiker minimale informatie naar de adverteerder kan sturen: naam, twitternaam en e-mailadres.

Alle gegevens die een twitteraar eventueel al heeft ingevuld op zijn of haar profiel worden automatisch ingevuld. Hiermee hoopt de social media-gigant de rompslomp van het invullen van gegevens te vergemakkelijken.

Interesse
Met de Lead Generation Cards is het voor bedrijven makkelijker om klanten te bereiken die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in een product. Ten tijde van bijvoorbeeld de lancering van een nieuw product of actie is het dus makkelijker om deze potentiële klanten weer te benaderen.

Of de Cards alleen beschikbaar zijn voor gesponsorde tweets of dat deze ook door bedrijven in gewone tweets ingezet kunnen worden, is nog niet duidelijk. Wel kunnen in de toekomst alle bedrijven er gebruik van maken. ”Vooralsnog is de functie alleen beschikbaar voor onze vaste klanten”, stelt Mitali Pattnaik van Twitter. “We hebben echter het plan om de Cards wereldwijd beschikbaar te maken voor zowel grote als kleine bedrijven.”

Bron: NU.nl

Gerelateerde onderwerpen:
- '5 tips om veel meer retweets te krijgen'

Safility BV is in Nederland onafhankelijk intermediair & supplier van Internet Communicatie Software. Vanaf ultimo november 2013 komt dit ook beschikbaar in het Nederlands. Meer weten? Klik hier om de gratis software te downloaden. Probeer deze software gedurende 7 dagen uit zonder enige verplichting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten