woensdag 15 mei 2013


4 manieren om geld te verdienen met het geven van webinars

Heb jij al eens een webinar gegeven? Een jaar geleden was de kans groter dat je nee op deze vraag had geantwoord. Webinars zijn aan een enorme opkomst bezig. Logisch, want een webinar is één van de meest eenvoudige methode waarmee jij geld kunt verdienen op het internet. In dit artikel behandelen wij 4 lucratieve verdienmodellen waar jij van kan gaan profiteren.

Een webinar is een online video-uitzending. Een webinar kan een presentatie van jou voor de kijkers zijn. Een moment waarop jij vragen van de kijkers beantwoordt of een combinatie van beide. Anders dan bij een seminar heb je met het geven van een webinar (bijna) geen kosten. Je hoeft geen zaal te huren, sterker nog, overal waar jij internet toegang hebt kun jij een webinar geven. Voor jouw bezoekers of klanten is een webinar laagdrempelig. Ze hoeven niet af te reizen naar een (verre) locatie en ze kunnen komen en gaan wanneer ze willen. Met een webinar bereik je over het algemeen een veel groter publiek en dat kan jou veel geld in het laatje brengen.. Je zou het misschien niet denken, maar er zijn vele verschillende manieren om geld te verdienen met (gratis) webinars.

1. Een gratis webinar voor je mailinglist
Stel je voor dat jij een uitgebreide video cursus hebt gemaakt over b.v. Google Adwords. Dan zou jij personen in je mailinglijst een mailtje kunnen sturen met zoiets als: “Hey, aanstaande woensdagavond geef ik een gratis webinar over Google Adwords, dus als je geïnteresseerd bent, kom dan woensdagavond om die en die tijd naar deze website. Zorg dat je op tijd bent, er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. (creeert een gevoel van schaarste). Groeten, Jouw Naam. O ja voor ik het vergeet, je kunt me nu alvast vragen stellen stuur dan gewoon een mail naar…”

Je verstuurt dan in de week naar aanloop van het webinar een aantal mailtjes. Grote kans dan een groot deel van jouw mailinglijst woensdagavond aan de pc gekluisterd zit.

Ik hoor je denken. Allemaal leuk en aardig, maar hoe verdien ik hier geld mee?
Dat is eigenlijk heel simpel. In het webinar geef je een aantal zeer waardevolle tips en antwoord op een paar goede vragen. De kijkers gaan jouw tijdens de uitzending als een echte expert zien (dat ben je ook, anders had je geen video cursus gemaakt). Als het goed is hebben de meeste van de kijkers een hoop geleerd van jouw webinar. Aan het einde van het webinar vertel je dan dat je een video cursus Adwords hebt gemaakt, waarin jij al jouw geheimen prijsgeeft, je geeft je kijkers nog een waslijst redenen om je cursus te kopen en doet ze een speciale aanbieding.

“Normaal betaal je €197,- euro voor deze unieke cursus. Maar omdat ik vanavond in een goede bui ben betalen jullie slechts €97,-!”

Je stuurt ze naar een pagina waar zo’n timertje op staat dat ze nog maar een uur hebben om te profiteren van dit geweldige aanbod.
Als jij een goed webinar hebt gegeven met waardevolle info, dan durf ik te wedden, in het geval van 500 kijkers er 50 gaan kopen. Dat betekent 50×100= €5000,- met één “gratis” webinar.

2. Betaalde toegang
De tweede manier om geld te verdienen met webinars is heel gemakkelijk. Je maakt simpelweg de toegang betaalt. Misschien heb jij een aantal hele goede manieren om geld te verdienen met social media. Je kunt dan bijvoorbeeld op Twitter aangeven dat je donderdagavond een webinar geeft over “geld verdienen met social media” (waar jij dankzij twittervolger.nl natuurlijk al duizenden gerichte volgers mee hebt binnengehaald) en je volgers te vragen je tweet te re-tweeten. Als jij waardevolle content op twitter plaatst, kun je ervan uit gaan dat veel van je volgers je berichtje re-tweeten. Als je dan ook nog je Tweitter hebt gekoppeld aan Hyves en Facebook kan het nog wel eens een heel druk webinar worden. Een nadeel van de hierboven genoemde verdienmodellen is dat mensen op een bepaalde tijd online moeten zijn en dat gaat nu eenmaal niet altijd. Gelukkig bieden de meeste webinar services de mogelijkheid om je webinar op te nemen. Die kan je dan gratis als content aanbieden op je blog. Voor een betaald webinar zou je de kijkers kunnen beloven dat ze een dag na het webinar de opnames ontvangen. Mensen die eigenlijk niet bij het webinar aanwezig kunnen zijn, schrijven zich toch in, omdat ze jouw webinar natuurlijk niet willen missen.

3. Verkoop je webinar
Voor het derde verdienmodel zul je eerst een webinar moeten hebben gegeven. Je zou één van je webinars los kunnen verkopen, als bonus geven bij een product dat je verkoopt of cadeau doen aan iemand die zich inschrijft op jouw mailinglijst. In eerste instantie valt met het weggeven geen geld te verdienen, maar wel met de namen en e-mailadressen die je op deze manier binnenhaalt. Je kent vast wel de uitspraak “The money is in the list”. Hoe meer je gratis aan de voorkant weggeeft, hoe beter.

4.Verkoop een membership
Het vierde en tevens laatste verdienmodel wat wij behandelen is een zogenaamd membership. Stel, jij bent een personal trainer en je hebt verstand op het gebied van fitness en gezonde voeding. Wat je dan zou kunnen doen is een membership maken voor 50 euro per maand (geloof me dit is echt niet veel). De members hebben dat elke maand toegang tot bijvoorbeeld twee webinars. Je neemt alle webinars op zodat alle leden op hun gemak alle webinars kunnen terug kijken. In deze branche zou je elk webinar weer een anders aspect kunnen uitlichten: hardlopen, caloriearm diëten, enzovoorts… Wat ga jij doen met webinars? Het is de ideale manier om video met marketing te combineren. Wij horen graag wat jij er van denkt..

P.S. Gebruik jij een ander verdienmodel met het geven van webinars, laat het ons weten!

Gerelateerd artikel: lees meer over video marketing?








'The New Rules of Money' - 'De Nieuwe Regels van Geld'


Het 'Robert Kiyosaki Kwadrant' wordt in deze video op heldere en visuele wijze uiteengezet. Robert heeft deze zienswijze eveneens opgeschreven in zijn boek 'Rich Dad Poor Dad',dat ook in het Nederlands is uitgekomen. Hier zijn al meer dan 9 miljoen boeken van verkocht en het heeft met stip meer dan 6 jaar nr.1 gestaan op de New York Times bestsellerslijst!

De in deze video en zijn boek gevolgde theorieën zijn niet hetgeen je op school (ongeacht MBO, HBO, Universiteit etc), van je ouders, collega's en werkgever hebt geleerd. Het zal misschien even kunnen duren voordat het bij je doordringt, maar als je het begrijpt en inziet dan zal het je leven ingrijpend kunnen veranderen!
De theorie van Robert Kiyosaki heeft er toegeleid dat het dagelijks op succesvolle wijze wordt toegepast in het Internet Netwerk Business  model . Een model dat als vliegwiel dient om NU direct extra inkomen en later "Assets" te creëren. Op deze wijze wordt het mogelijk om zonder dat de 'zekerheid' van een hoofdinkomen moet worden opgegeven, uiteindelijk financieel onafhankelijk te worden.


Inleiding reeks van artikelen: "Oude Wereld, Nieuwe Wereldeconomie:


"Ik hou van mijn kinderen en kleinkinderen. Ik wil er zeker van zijn dat zij het beste onderwijs krijgen dat voorhanden is! Door de schuldencrisis van vandaag ben ik me ervan bewust geworden dat traditioneel onderwijs, wat uiteraard ook belangrijk is, niet langer toereikend is. We moeten om ons voorbereiden op de Nieuwe Wereld, een gezonde financiële wereld. Allemaal moeten wij begrijpen wat geld is en hoe het werkt. We moeten ons niet meer laten gijzelen door overheden en de politieke (EU-)bolwerken. Dat is de reden waarom ik dit blog ben begonnen. Kom gerust dagelijks een kijkje nemen. Als is het maar 5 minuten,want hier moet iedereen in de Oude Wereld kennis van nemen en vooral gaan toepassen.| Kom tot actie want actie geeft reactie!
Edmond F.J.Pont
Investeerder, zakenman, marketer
e-mail: safility@gmail.com


De Oude wereld en de Nieuwe wereld








Deel 1:
#oudewereld: 'Kinderen brengen jaren door in een verouderd onderwijssysteem, studeren vakken die ze nooit zullen gebruiken en worden voorbereid op een wereld die nu en straks niet meer bestaat. Vandaag de dag is: 'Ga naar school, haal goede cijfers en ga op zoek naar een goede vaste baan' het gevaarlijkste advies dat je een kind kunt geven' Wanneer je je kind een financieel veilige toekomst wilt geven, kan je niet volgens de oude regels blijven spelen. Tot later voor deel 2...



Deel 2:
#oudewereld: Ín het vorige deel schreef ik over een verouderd onderwijssysteem. Wanneer je je kind een financieel veilige toekomst wilt geven, moet je niet volgens de oude regels blijven spelen. Kinderen brengen jaren door in een verouderd onderwijssysteem. Studeren vakken die ze nooit zullen gebruiken en worden voorbereid op een wereld die niet meer bestaat. Het is te risicovol. Kijk maar naar de huidige economische crisis. Mensen worden ontslagen. Gezinnen lijden eronder. De werkloosheid stijgt. Elk kind heeft meer onderwijs nodig. Met name  onderwijs gericht op financiële zaken. Ander onderwijs dus. Ze moeten andere regels leren. Het is dwaas om aan te nemen dat het onderwijs dat de school verzorgt, je kind voorbereidt op de wereld waarin het terecht komt na het afstuderen. Er zijn financiële spelregels volgens welke de rijke mensen spelen (5%) en er zijn financiële spelregels volgens welke de overige 95 % van de mensen spelen. En die 95% leert de regels thuis en op school. Daarom is het gevaarlijk om tegen je kind te zeggen: studeer hard en zoek een baan. Een kind in de huidige maatschappij heeft een geavanceerde manier van onderwijs nodig en het huidge systeem kan daarin niet voorzien. Het gaat er niet om hoeveel computers een school heeft of hoeveel geld een school uitgeeft aan leermiddelen. Hoe kan men op school een vak onderwijzen dat men zelf niet beheerst? Tot later voor deel 3…

Deel 3:
#oudewereld: In het vorige deel schreef ik over financiële spelregels: Rijke mensen (5%) spelen volgens andere spelregels als de resterende 95%. O, begrijp mij goed. Ik heb het niet over de oude financiële wereld, de bankiers, die de huidige kredietcrisis hebben veroorzaakt. Absoluut niet! 95 procent van de mensen leren de regels thuis en op school. Dat is geen verwijt. Zo zijn wij als volwassen ouder in de oude wereld nu eenmaal opgevoed. Een kind in de huidige maatschappij heeft een meer geavanceerde manier van onderwijs nodig. Het systeem van de oude wereld voorziet daar niet in. Maar hoe leert een ouder zijn of haar kind meer begrip voor financiën te krijgen. Zullen ze zich niet gaan vervelen? Hoe leer je een kind investeren als je er zelf als ouder een aversie tegen hebt? In plaats dat je kinderen leert vooral geen risico’s te nemen, moet je besluiten hen te leren het vooral slim te doen. Ontwikkeling is het fundament van succes. Net zoals schoolse vaardigheden van vitaal belang zijn, zijn financiële en communicatieve vaardigheden dat ook. Wanneer we als ouder het kind het advies geven, ‘ga naar school, studeer hard en zoek een goede baan’, doen we dit meestal uit gewoonte. De hoog opgeleide ouder (95%) adviseert het kind voor een bedrijf te gaan werken. De rijke ouder (5%) adviseert om eigenaar van dat bedrijf te worden. De dreiging van ‘als je geen goede cijfers haalt dan krijg je geen goede baan, heeft weinig effect. Natuurlijk een universitaire opleiding heeft ook zijn voordelen. Om later een rijke ouder te worden zou een kind moeten streven naar het bezitten van en niet het werken voor een bedrijf. Voor veel ouders van vandaag zullen de nog komende publicaties te radicaal en wellicht te hoog gegrepen overkomen. Sommige ouders hebben er al problemen genoeg mee om hun kinderen op school te houden. Maar in het licht van veranderende tijden moeten we als ouder open staan voor nieuwe en radicale ideeën. De wereld is aan verandering toe. Je kinderen aanmoedigen om werknemer te worden, is je kinderen adviseren meer belasting te gaan betalen dan redelijk is en … zonder uitzicht op pensioen. Tot later voor deel 4...


Deel 4:
#oudewereld: In het vorige deel schreef ik dat we moeten open staan voor nieuwe en radicale ideeën. Je kinderen aanmoedigen om werknemer te worden, is je kinderen adviseren meer belasting te gaan betalen dan redelijk is en … zonder uitzicht op pensioen! Als werknemer werk je in feite 6 tot 7 maanden van het jaar om te voldoen aan de diverse door de overheid opgelegde belastingen. Misschien is het een idee om je kind te adviseren naast een goede werknemer te worden, het doel mee te geven een eigen investeringsonderneming te hebben.
Of je nu tuinman, conciërge of zelfs vandaag de dag werkloos bent, je hebt de mogelijkheid jezelf en hen die je dierbaar zijn te leren financieel voor zichzelf te zorgen. Onthoud dat financiële intelligentie het mentale proces is waarmee we onze financiële problemen oplossen.
Vandaag de dag staan we voor grote mondiale veranderingen, zelfs groter dan ooit tevoren.
Maar wat er ook gebeurt, we hebben twee fundamentele keuzes: ‘Het veilig spelen of het slim spelen door onszelf en onze kinderen voor te bereiden, te onderwijzen en het financiële talent in ons te laten ontwaken.
In het volgende artikel (deel 5) ga ik het hebben over twee type ouders. De ene ‘hoogopgeleide’ ouder en de andere ‘ouder’ die nooit de middelbare school had afgemaakt. Beiden verdienden een behoorlijk inkomen en waren succesvol. Ze werkten hun leven lang hard. Maar de één ploeterde zijn hele leven lang met financiën en liet na zijn overlijden rekeningen na die nog betaald moesten worden. De ander liet tientallen miljoenen na aan zijn gezin en aan goede doelen. Bedenk: Veel mensen hebben financiële problemen, omdat ze jaren op school hebben gezeten, maar niets over geld hebben geleerd. Mensen werken voor geld maar hebben nooit geleerd dat geld voor hen kan werken. Tot later voor deel 5…

Deel 5:
#oudewereld: In het vorige deel schreef ik dat mensen financiële problemen hebben omdat ze op school niets over geld hebben geleerd. Ik schreef ook over de ‘Hoogopgeleide’ ouder en de 'Middelbaar' opgeleide ouder. Voor het gemak noemen we de ene ouder de ‘H- ouder’ en de ander de ‘M- ouder’. Feitelijk zouden kinderen twee verschillende ouders moeten hebben. Als een kind twee gelijke ouders zou hebben, kan een kind het advies van de ouders aannemen of afwijzen. In plaats van simpel accepteren of afwijzen van een idee gaat het kind nadenken en vergelijken en maakt dan zelf een keuze.
Het probleem van de ‘H- en M- ouder’ was dat de rijke nog niet rijk was en de arme nog niet arm.
Beiden waren aan het zwoegen voor hun financiën en hun gezin. Maar ze hadden wel een verschillende visie over geld. De ene zei: “De liefde voor geld is de wortel van al het kwaad” De ander zei: “Het gebrek aan geld is de wortel van al het kwaad’.
Laten we nu eens in ons hierboven aangehaalde voorbeeld aannemen dat het kind twee verschillende ouders had. Het kind wilde een goede zoon of dochter zijn en luisteren. Het verschil in zienswijze van beide ouders was niet hetzelfde. Het verschil van zienswijze over geld was voor het kind zo fundamenteel dat dit het kind intrigeerde en nieuwsgierig maakte. Veel van de tijd werd door het kind doorgebracht met nadenken. Waarom zei de ene “De liefde voor geld is de wortel voor al het kwaad’ en de ander “Het gebrek aan geld is de wortel van al het kwaad”
Het kind dacht lang na over wat beiden zeiden. Veel van de vrije tijd werd nagedacht met nadenken, zichzelf vragen stellend als: “Waarom zegt de ouder dat?” Bij gelijke ouders was het veel gemakkelijker geweest: “Ja, ze hebben gelijk, daar ben ik het mee eens” Of eenvoudig het standpunt verwerpen en zeggen: “Die oudjes weten niet waar ze het over hebben” In plaats daarvan werd het kind gedwongen om zelf na te denken en uiteindelijk een manier van denken voor zich te ontwikkelen. In het proces van nadenken blijkt het kiezen voor het kind veel waardevoller dan het simpel accepteren en afwijzen van een enkel idee.
Eén van de oorzaken waardoor de rijken steeds rijker worden, de arme steeds armer en de middenklasse worstelt met schulden, is dat het onderwerp geld thuis wordt onderwezen en niet op school. De meeste mensen leren over geld via hun ouders. Tot later voor deel 6… O ja, scroll naar beneden om de vorige delen te lezen.


Deel 6:#OudeWereld: In de vorige 5 delen hebben we vastgesteld dat scholen zich concentreren op schoolse kennis en beroepsvaardigheden, maar niet op financiële vaardigheden. Dit verklaart wellicht hoe toonaangevende mensen zoals doktoren en accountants die op school uitstekende cijfers behaalden toch nog de rest van hun leven worstelen met hun financiën.
Onze duizelingwekkende hoge nationale schuld wordt voor een groot deel veroorzaakt door financiële beslissingen van hoogopgeleide politici en ambtenaren die weinig of geen opleiding hebben gehad op het gebied van financiën. Bovendien is elk besluit gebaseerd op het sluiten van compromissen. Wat gaat er straks gebeuren met al die mensen die vanaf nu door de vergrijzing een aantal jaren financiële en medische steun nodig hebben? De mensen zullen zich afhankelijk maken van hun familie of de overheid voor hun financiële ondersteuning en gezondheidszorg. Wat zal er gebeuren als er voor de sociale zekerheid en het stelsel van gezondheidszorg niet genoeg geld meer beschikbaar is? Moeten onze kinderen dit dan gaan betalen? Hoe zal een land overleven als het onderwijs over geld wordt overgelaten aan ouders waarvan de meeste arm worden omdat ze worden uitgeknepen door de overheidsbelastingen? De ene ouder’ waar eerder over geschreven werd, had de gewoonte altijd maar te roepen: “Dit kan ik mij niet veroorloven” De ander verbood het kind dit te zeggen. Deze ouder bleef eraan vasthouden dat het kind zich aan de gedachten moest vastklampen door te zeggen: “Hoe kan ik het mij veroorloven?” Het ene is een constatering en het andere dwingt het kind tot nadenken.
Je kunt het ook anders zeggen. Bij de woorden “dat kan ik mij niet veroorloven” stoppen de hersenen met werken. Bij “hoe kan ik het mij veroorloven?” worden de hersenen aan het werk gezet. De hersenen worden met de dag sterker als je ze traint. Het is de krachtigste computer ter wereld. Hoe sterker de hersenen worden getraind des te meer geld je kunt verdienen. “Ik kan me niet veroorloven” is een teken van mentale luiheid. Het resultaat zal zijn dat, op lange termijn, de een er financieel sterker van wordt en de ander zwakker. Je kunt het ook vergelijken met iemand die dagelijks naar de sportschool gaat en iemand die de hele dag op de bank TV zit te kijken. Met goede fysieke oefeningen verhoog je de kans op een betere lichamelijke gezondheid en met goede mentale oefeningen verhoog je de kans op meer welvaart. Luiheid vermindert zowel je gezondheid als je welvaart. De volgende keer hebben we het over ouders met tegengestelde denkpatronen. De een stelt zich op het standpunt dat de rijken meer belasting moeten betalen om voor de minder gefortuneerde te zorgen. De ander heeft het standpunt dat belastingen de producerende mensen straffen en minder gefortuneerde belonen die niet produceren. “Tot later voor deel 7…

Deel 7 #OudeWereld: In het vorige deel hebben we het gehad over luiheid en welvaart. In dit deel gaan we de tegenstellingen toelichten door ons de vraag te stellen: “Hoe het komt dat de rijken rijker worden en de armen armer”
Het heeft te maken met tegengestelde denkpatronen. Grootvader en Vader zijn opgegroeid in twee verschillende werelden. Vader in de wereld van economische groei. Grootvader in de wereld van ‘overleven’. Beiden hadden tegengestelde denkpatronen. De Vader vond dat de rijken meer belasting moesten betalen om voor minder gefortuneerde te zorgen. De Grootvader stelde zich op het standpunt dat belastingen de producerende mensen straften en minder gefortuneerde beloonden die niet produceerden. De Vader adviseerde: “Studeer hard zodat je een goed bedrijf kunt vinden om voor te werken”. De Grootvader zei: “Studeer hard zodat je een goed bedrijf kunt vinden om te kopen”.
De Vader zei: “Omdat ik kinderen heb, ben ik niet rijk” De Grootvader zei: “Ik moet rijk worden omdat ik kinderen heb”. De één moedigde aan om tijdens het avondeten over geld en zaken te praten. De ander verbood om tijdens het eten over geld en zaken te praten. De één zei “Wanneer je met geld te maken krijgt, doe dan geen gekke dingen” De ander zei: “Leer risico’s te beheersen”. De één geloofde: “Ons huis is onze grootste investering en ons grootste bezit” De ander geloofde: “Mijn huis is mijn grootste kostenpost en als je huis je grootste investering is, dan zit je in de problemen”. Beide ‘vaders’ betaalden de rekeningen op tijd, maar bij de één kwamen die op de laatste plaats terwijl de ander dat onmiddellijk deed. De Vader geloofde dat een bedrijf of de overheid voor jou moest zorgen en in je behoeften moest voorzien. Hij maakte zich altijd druk over loonsverhogingen, pensioenplannen. ziektekostenverzekeringen, ziekteverzuim, vakantiedagen en andere secundaire arbeidsvoorwaarden. Hij had het altijd over twee ooms die, na slechts twintig jaar als militair te hebben gediend, het recht hadden verworven op een volledig pensioen met complete medische dekking. Hij dweepte met het idee van gratis gezondheidszorg en privileges voor gepensioneerde militairen. Het idee dat iemand zich levenslang verzekerd wist van een vaste baan met goede secundaire arbeidsvoorwaarden leek voor hem soms belangrijker dan de baan zelf. Hij zei: “Ik heb altijd hard gewerkt voor de overheid en ik heb recht op deze toelagen”.
De Grootvader geloofde in totale financiële onafhankelijkheid. Hij kwam in het geweer tegen deze mentaliteit die hij ‘recht op uitkeringsmentaliteit’ noemde en hij benadrukte hoe deze mentaliteit mensen financieel zwakker en hulpbehoevend maakt. Hij moedigde juist aan financieel onafhankelijk te worden. In het volgende deel gaan we verder in op deze tegengestelde denkpatronen. Ze zijn in mentaal opzicht ontzettend belangrijk op onze weg naar de ‘Nieuwe wereld’ economie. Tot later voor deel 8…



Deel 8 #OudeWereld: In dit deel vervolgen we tegengestelde denkpatronen van de Vader en de Grootvader:
- Vader worstelde om geld te sparen. De Grootvader creëerde renderende beleggingen.
- Vader leerde het kind om een indrukwekkende CV te schrijven zodat het een goede baan kon krijgen. Grootvader leerde het kind overtuigende business- en financiële plannen te schijven om banen te creëren.
- Vader zei: ‘Ik word nooit Rijk” Deze voorspelling kwam dan ook uit. Grootvader zei: “Ik ben een Rijk man en hij zei dingen als “Rijke mensen doen dit niet” Zelfs toen Grootvader door een financieel debacle failliet was gegaan, bleef hij zich Rijk noemen. Hij zei: “Er is een verschil tussen arm zijn en failliet zijn. Failliet zijn, is tijdelijk. Arm zijn, is voor eeuwig.
- Vader zei ook: “Ik ben niet geïnteresseerd in geld” of “Geld is niet belangrijk” Grootvader zei: “Geld is macht” Door dit soort uitspraken gaat een kind inzien dat het zich bewust wordt van gedachten en uitspraken.
Het kind gaat dan ook inzien dat Vader niet arm was omdat hij weinig verdiende, in tegendeel hij verdiende een vorstelijk salaris. Nee, Vader was arm door zijn manier van denken en doen.
   Een kind moet voorzichtig zijn in de keuze welke denkwijze het zichzelf eigen gaat maken.
Door dit proces van denken en doen kan er bij het kind twijfel ontstaan. Naar wie moet het luisteren?
Naar de Vader of de Grootvader? Beide mannen hadden respect voor onderwijs en leren, maar ze verschilden van mening wat voor het kind belangrijk was om te leren.
   Vader wilde dat het kind hard studeerde, een titel behaalde, een goede baan kreeg om later voor geld te werken. Vader wilde dat het kind studeerde voor een beroep: advocaat, accountant of een economische opleiding ging doen, een doctorale titel ging behalen.
   Grootvader moedigde het kind aan hoe je rijk kan worden, om te leren begrijpen hoe geld werkt en hoe het geld voor het kind kan werken. “Ik werk niet voor geld” waren de woorden van Grootvader. Grootvader had hiermee de bedoeling dat het kleinkind leerde begrijpen hoe geld werkt en hoe geld voor het kind kan werken. Grootvader bediende zich van woorden als: “Ik werk niet voor geld”. Geld werkt voor mij”. Hij herhaalde het keer op keer.
   Als een kind tot een besluit komt en het besluit om voor de verdere carrière te luisteren naar Grootvader en niet naar Vader, begint pas de opleiding over hoe geld werkt. Het kind gaat een proces in totdat het volledig begrijpt, dat geld voor de mens werkt.
   Geld is een vorm van macht. Maar een nog grotere macht is financiële kennis. Geld wordt verdiend en uitgegeven. Als je begrijpt hoe geld werkt, krijg je er macht over. Dan kun je beginnen met het creëren van welvaart. Positief denken alleen werkt niet! De meeste mensen zijn in de afgelopen decennia naar school geweest, maar helaas is verzuimd hen te leren hoe geld voor hen werkt. Hierdoor zijn ze de rest van hun leven blijven werken voor geld.
   Het volgende deel wordt een begin gemaakt met het onderwerp: ‘Rijke mensen werken niet voor geld’      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten