donderdag 30 mei 2013

Virtual live shopping Dé nieuwe hype voor winkeliers?

Het kopen via internet is ‘booming’ Wij zien dat aan de steeds verder stijgende aantallen kopers op het internet. Het surfen, klikken en kopen vanuit de luie stoel is langzaam gemeengoed geworden.

Online betalen via iDeal, credit card of paypal is slechts een fluitje van een cent en binnen een dag staat de bezorger voor de deur. Shoppen vanuit huis verdringt steeds meer het aloude shoppen in de stad. Vooral op het gebied van aanbod, snelheid, gemak en flexibiliteit is de webshop oppermachtig. Het gevolg: lege panden in de eens zo volgepakte promenades en winkelcentra. Winkeliers in Nederland houden vaak een slecht lopende winkel nog open, hoewel dat op rationele gronden niet meer verstandig is.

Is er dan geen oplossing denkbaar? Gaat internet maar verder en verder totdat alle kleine winkels het niet meer volhouden? Gloort er nog enige hoop aan de horizon? Ja, ondernemers/ winkeliers met een fysieke winkel. Er gloort hoop! Lees verder....

Persoonlijk contact
Moeilijk? Een ding is zeker, met afwachten en alleen de website verbeteren kom je er niet.

Innovatie, heroverwegen van je traditionele business model én nieuwe innovaties zijn nodig om de vuurspuwende internetdraak te bestrijden. Nieuwe toepassingen van technologische (software) ontwikkelingen bieden de eerste oplossing.

Er liggen serieuze “nieuwe” kansen. Als ondernemer of winkelier heeft U veel sterke kanten ten opzichte van de webshop. Allereerst het persoonlijk contact. Dat is en blijft belangrijk, zeker als het gaat om adviesgevoelige producten. Klanten willen graag weten of ze er goed aan doen om een product te kopen. Klanten zoeken naar klanten reviews op het web en willen een bevestiging of ze er goed aan doen om hun geld bij U uit te geven. U als specialist in uw vak, U met al uw ervaring en kennis van de markt, U kunt de klant uitstekend adviseren en met hem/haar meedenken. Dat kan een webshop niet. Persoonlijk contact is ook van belang voor het verlenen van service en garantie. Maar ook voor het gevoel of de klant er goed aan doet om uw product te kopen. Maar hoe komt u dan in contact met die klant? Zeker als u weet dat internet steeds meer aantrekkingskracht heeft en hij/zij daar actief is.

De winkelier als spil in de gouden combinatie?
Neem de proef op de som om de combinatie uit te werken waarbij uw traditionele winkel het ‘ nieuwe’ kleren passen, op maat adviseren, het kopen van de toekomst wordt. Want dat is vanaf nu mogelijk!

Ja? Ja, serieus… we hebben het niet over kopen van een kilo suiker, sokken of een CD. Nee, we doelen op adviesgevoelige, wat duurdere producten. Wat daaronder valt, of wat wel en niet duur is, dat kunt u zelf het beste invullen.

Hoe? Hoe krijgen we die internet kopers weer of eerder in uw winkel? De klant proberen weg te halen op internet is onbegonnen werk. Dat gaat niet lukken want op de pc, laptop, tablet of smartphone hebben we alle aanbod ter wereld binnen een klik. De sleutel is de combinatie van enerzijds U als vakman of vakvrouw en anderzijds de kracht en schaalbaarheid van het internet met slimme internet technologie.

Elke zichzelf respecterende winkel heeft een webshop of misschien zelfs meerdere. Deze websites moeten (deels) interactieve webshops worden. Uw (nieuwe) website moet het dynamische voorportaal worden van uw feitelijke winkel. Op uw website start het live verkoopproces van en communicatie met uw klanten. Dit alles via een uitgewerkt en slim “virtual live shopping” model. Uw winkel wordt het verlengstuk van uw website in plaats van andersom. Uw website wordt een webwinkel waar je live aanwezig bent. Waar de klant live advies krijgt door uw persoonlijk contactpersoon. Uw kracht als persoon en de kracht van internet in één oplossing. Met live product (video) presentaties en advies via internet! On demand klaar staan voor uw (internet)klanten. Een gouden team is geboren. Dat lijkt mij wel wat, zult u denken, maar hoe ga ik dat dan organiseren?

Virtual shopping
Het heeft geen zin om de ideeën over ‘virtual live shopping’ hier nu helemaal uit de doeken te doen. Maar een ding is zeker: de winkel van de toekomst is voor veel kopers een twee stappen plan.

Stap 1. is de live informatie en advies fase op het internet. Daarbij bent u als ondernemer/winkelier live op internet aanwezig met voorlichting, lopende webcam en een één op één advies. Klantwensen, klantvragen, klantvoorkeuren…..overdag of zelfs ’s avonds, u regelt het allemaal op afstand. En wie weet zelfs tot aan de koop toe.

Stap 2. De klant is bij u in de winkel. Daar krijgt de internet shopper (u kent ze dan al), indien nodig, nog een laatste persoonlijk advies alvorens de koop rond is (denk aan het kopen van kleding/ TV/ Piano of auto).

Uw contact in de pré verkoopfase (stap 1) op het internet, gecombineerd met het bezoek van de eerder door U geïnformeerde ‘web’- klant in uw winkel is de gouden formule.

Eén aanpak. Gecombineerd met acties en misschien met een wat kleinere winkelruimte in de toekomst. De scenario’s zijn uitgewerkt. Alle middelen om het te doen liggen nu binnen handbereik en de software is er klaar voor. ‘Virtual live shopping’ wordt een hype, of zoals het tegenwoordig heet: “trending topic”.

Zet nu de eerste stap! Stuur een mail naar safility@gmail.com Laat U verder voorlichten Klik hier voor een online live demonstratie.
Vervolgens krijgt U de software 14 dagen gratis ter beschikking om zelf uit te proberen. U zult versteld staan van de gebruiksvriendelijkheid.
Dit uiteraard allemaal vrijblijvend zonder enige verplichting.

Lees ook " Videomarketing- en webwinkelsoftware zorgt voor meer omzet"

Safility BV is in Nederland onafhankelijk intermediair & supplier van Internet Communicatie Software. Vanaf ultimo november 2013 komt dit ook beschikbaar in het Nederlands. Meer weten? Klik hier om de gratis software te downloaden. Probeer deze software gedurende 7 dagen uit zonder enige verplichting.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten