maandag 6 januari 2014

Trends 2014 in de digitale wereld. De verwachtingen?

Na een hele reeks lijstjes met ontwikkelingen gedurende 2013 is het nu wellicht aan de tijd om eens vooruit te kijken. Wat gaat 2014 ons brengen? En is er nog iets nieuws te verwachten? Een aantal trends die ik zie voor 2014…

Trend 1: Snapchat.

Ik verwacht dat deze applicatie in het nieuwe jaar haar opmars nog verder voortzet. Jongeren zijn altijd opzoek naar nieuwe manieren van communiceren en het feit dat Snapchat maar beperkt zichtbaar is geeft met name aan deze groep het veilige gevoel dat ouders niet mee kunnen kijken. (in tegenstelling tot Facebook, waarvan steeds meer ouders gebruik gaan maken…) Het feit dat Facebook 3 miljard geboden heeft en Google zelfs 4 miljard geeft aan dat ook bij deze bedrijven de verwachtingen omtrent de app groot zijn. Het feit dat de eigenaren deze aanbiedingen hebben laten schieten getuigd voor mij van een behoorlijke portie vertrouwen en durf…

Trend 2: Vine.

Ook voor deze applicatie verwacht ik dat 2014 een prima jaar wordt. Direct na het overnemen van Instagram door Facebook is deze app aangekocht door Twitter. (Pikant detail: Twitter had als eerste een bod gedaan op Instagram. Facebook ging even fijntjes over het bedrag heen..) Voor mij is de belangrijkste reden van populariteit het feit dat de filmpjes op Vine niet langer dan 6 seconden zijn. In tegenstelling tot Instagram, waarbij de maximale opnametijd 15 seconden bedraagt. Juist deze korte tijd spreekt de Generatie Z aan. Deze generatie heeft een extreem korte ” boeien en engagen” boog, dus je boodschap zal ook erg kort moeten zijn. Vine voldoet perfect aan deze vraag.

Trend 3: De samenwerking tussen Google en Facebook

Een hardnekkig gerucht is dat Google en Facebook intensief gaan samenwerken om daarmee zeer gericht aanbiedingen voor gebruikers op de Facebook pagina te plaatsen. Uiteraard probeert Facebook dit al geruime tijd op eigen kracht, maar stel je eens voor wat er gebeurt wanneer aan de informatie van Facebook alle data van Google gekoppeld wordt.. Je surf / zoekgedrag wordt keurig vast gelegd en terwijl je zojuist nog even op zoek was naar een goed boek over bijvoorbeeld Online Marketing, krijg je bij je eerst volgende check van je Facebook pagina een op maat geschreven aanbieding voorgeschoteld.. Aan de ene kant klinkt dit wellicht ver gaand, maar aan de andere kant heb ik persoonlijk liever reclames die ik echt interessant vindt dan dat wat ik nu te zien krijg: een aardige poging, maar net niet… Wanneer deze samenwerking daadwerkelijk plaats gaat vinden zal dit voor beide partijen maar ook voor de gebruiker een mooie ontwikkeling zijn.

Tot slot verwacht ik dat ook in Nederland de analyse van Big Data een grote vlucht zal nemen. Het alleen maar opslaan van informatie is niet meer voldoende. Men wil ook daadwerkelijk iets kunnen doen met al deze info. Of we hier dan al net zo ver gaan als Target in de USA, die meer dan gericht coupons sturen naar haar klanten is zeer de vraag. Maar met de nieuwe bonuskaart van Appie zal toch ook het nodige gaan veranderen op Marketing gebied in dit jaar verwacht ik .

Kortom: ik verwacht best het een en ander in dit nieuwe jaar. Ik zal ongetwijfeld trends over het hoofd zien. Laat ze vooral weten.. Ik ben benieuwd naar jou inzicht en verwachtingen voor 2014. Ik nodig je van harte uit te reageren. En wens je uiteraard een heel mooi, voorspoedig, gezellig en ook inspirerend jaar toe!”

Bron: Rein Hof

Safility BV is in Nederland onafhankelijk intermediair & supplier van Internet Communicatie Software. Binnenkort komt deze hightech software ook beschikbaar in het Engels en later in 2014 in het Nederlands. Meer weten over de nu beschikbare Internet Communicatie Software modules? Bekijk de demovideo en klik hier om de gratis software te downloaden. Probeer deze software gedurende 7 dagen uit zonder enige verplichting.

Wil je nu direct meer informatie? Stuur dan een mail naar safility@gmail.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten